ONLINE BACK-UP

Het kan ieder bedrijf overkomen: er wordt ingebroken, het netwerk wordt gehackt of er zijn laptops gestolen uit de achterbak van een auto. Ook kunnen medewerkers USB-sticks of externe harde schijven kwijtraken. Een kapotte auto of raam is gelukkig te fixen. Het verliezen van data heeft echter grote gevolgen als er geen actuele back-ups worden gemaakt. Weg betekent dan ook echt weg. Het kan zelfs het einde van je bedrijf betekenen. Is het zelf maken van een back-up in dat geval dé oplossing? Nee, niet helemaal. Mocht er brand uitbreken, dan is alle data die extern staat opgeslagen binnen je bedrijf alsnog verloren. Dat kan anders met onze back-up service. Jouw zakelijke gegevens horen al lang niet meer thuis op USB-sticks, floppy’s of externe schijven. Met online data opslag gaan we deze risico’s uit de weg en bieden we je een veilige omgeving waar alle bedrijfsgegevens beschikbaar zijn voor jou en je team. 
 

Wat houdt een back-up in?

Met een back-up maak je (periodiek) een kopie van gegevens op een externe harde schijf zodat je deze op een later moment kunt terughalen, mocht er iets misgaan. Tegenwoordig betekent het woord ‘back-up’ veel meer dan dat. Het is geen kwestie van zo nu en dan een kopie maken van je data en that’s it. We spreken van databeveiliging, in de breedste zin van het woord. Bij een goede back-up staat alle data buiten je bedrijfspand (off-site), zijn de back-ups versleuteld, is er dagelijkse controle, wordt er een periodieke restore test uitgevoerd, dient de omgeving altijd up-to-date te zijn, etc. Om van jouw bedrijf een goed geoliede machine te maken is het van belang dat een back-up strategie voldoet aan al het bovenstaande. 

Waarom is het belangrijk?

Je denkt misschien dat een back-up alleen handig is in het geval van diefstal, brand of een andere vergelijkbare situatie. Maar er zijn meer redenen om te kiezen voor een back-up in de cloud. We zetten ze voor je op een rijtje:

      Ieder mens maakt fouten. Denk aan het per ongeluk wissen van data of het verliezen van datadragers.

      Een virus kan flink wat problemen opleveren. Zet het systeem in dat geval terug naar een eerder tijdstip en je team kan weer aan het werk. 

      Belastingaangiftes bewaren. Ieder bedrijf is verplicht om een archief met bedrijfsdata bij te houden. De belastingdienst geeft er niks om als jij een data probleem hebt. 

      Computerstoringen. Het komt niet vaak voor, maar met een back-up ben je goed voorbereid en heb je een herstelpunt.

      Crash van het systeem. Wanneer je net een lang document hebt getypt hoef je dit niet opnieuw te doen.

      Vertrouwen. Bedrijven die geen back-up maken gaan vaak failliet omdat bedrijfsdocumenten weg zijn of klanten verliezen hun vertrouwen in het bedrijf. 

      Veilig. Je hebt altijd controle over de data en je kunt zelf beslissen welke personen er via een pc, laptop of smartphone toegang hebben tot de data opslag. Ook is het mogelijk om bepaalde bestanden met een wachtwoord te beveiligen.

      Altijd bereikbaar. Dankzij online back-up service is alle data overal beschikbaar, waar je ook werkt. 

     Kortom, geen enkel bedrijf kan zonder. Met één simpele klik heb je de gegevens snel weer ‘up and running’. Dat bespaart tijd én geld.

Back-up service van Sincere ontzorgt

Online back-ups maken is een ongoing proces. Deze moeten te allen tijde worden gemaakt zodat je altijd over jouw gegevens kan beschikken. Op die manier kun je altijd vertrouwen op je back-up. Je wilt er natuurlijk ook op kunnen vertrouwen dat dit goed gebeurt. Bij Sincere begrijpen we dat. Onze medewerkers monitoren en controleren dagelijks jouw back-up en voeren periodiek een restore uit waarmee we controleren of de data goed teruggezet kan worden. Zo hoef je nergens meer over in te zitten of zelf iets in de gaten te houden. Wel zo makkelijk toch?

 

Back-up uitbesteden

Heb jij een goede back-up voor alle systemen? Als je er niet zeker van bent dan zoeken we dat graag voor je uit. Wij weten precies wat er nodig is voor optimale beveiliging en beschikbaarheid van jouw bedrijfsbestanden. De online data opslag van Sincere IT is een volledig geïntegreerde oplossing en is veilig, snel en professioneel. Nooit meer werken met losse, onhandige USB-sticks en externe harde schijven. Zo hoef je je niet langer druk te maken over verloren bestanden. Sincere doet haar online back-up beheer vanuit Den Bosch (’s-Hertogenbosch) maar we werken ook voor het mkb in Breda, Eindhoven, Tilburg en daarbuiten. Een lange afstandsrelatie is voor ons namelijk geen enkel probleem. Wil je meer weten over onze storage service? Neem dan gerust contact op met ons kantoor in Den Bosch of bel 073 – 711 44 41. We vertellen je graag meer over de back-up mogelijkheden.

 

 

AANGENAAM,

SINCERE

Wanneer je onderstaand formulier invult nemen wij uiteraard zo spoedig mogelijk contact met je op!

Jacob Catsstraat 31
5216 JT ‘s-Hertogenbosch
073 – 711 44 41
info@sincere.nl

© All rights reserved | Powered by Elsje